Lättar på hjärtat

Sommaren har gått så sjukt fort så jag vet inte var alla dagar har tagit vägen.
Men imorgon är det iallafall skolstart klockan 8.20 och det känns sjukt drygt. Vill verkligen, verkligen inte börja.
Kommer sakna att kunna vara uppe hela nätterna utan att behöva bry sig, hitta på helt spontana saker utan någon som helst planering, knappt veta vad det är för dag för att alla dagar känns som helg och allt annat som hör sommaren till.
-
Jag har aldrig riktigt varit en typisk "älska sommaren" människa men börjar tro att det är vad jag hunnit bli under den här sommaren.
Är glad över sommaren men önskar ändå att jag hade gjort mer. Har insett att nästa sommarlov är mitt livs sista och det ska fan vara mitt bästa också. 
-
Har skrivit det förut men är verkligen nöjd över mitt första år på gymnasiet. Jag har haft så många sjukt bra skoldagar med så sjukt bra människor runt omkring mig och så sjukt mycket skratt. Har haft både med och motgångar under året men det har gått bra iallafall och jag har stått på benen.
Kommer sakna att ha min kära Emelie bredvid mig i klassrummet som jag haft i ett helt läsår nu. Ingen trodde att vi skulle komma överens, inte ens vi själva. Men nu står vi här idag och jag har fått en underbar bästavän som är så mycket mer lik mig än vad jag någonsin hade kunnat tro. 
Markus som jag spenderat hela min nioåriga skoltid med och Anton och Nicklas som jag spenderat hela högstadiet tillsammans med kommer jag också splittras ifrån men får vara glad över att dom finns kvar i samma korridorer iallafall.
-
Men eftersom jag sagt att första året varit så himla bra så ska jag försöka att göra mitt andra år lika bra. Och om det är möjligt, ännu bättre. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0