Umeå levererar värme

Igår klev jag upp för ett tiotimmars jobb med Mimmi och Marcus. Vi jobbade med att sälja parkeringsbiljetter vid holmöfärjan. Kom hem runt halv sju, med en solbränna+sockbränna. På kvällen umgicks jag med Felicia vilket som vanligt var trevligt. Idag har jag fikat hos farmor och farfar och bara tagit det lugnt. Nu tar jag en paus från bloggandet en stund, så vi hörs när vi hörs! :)

Man blir glad

Torsdag

Varit med Minna, satt ute nån timme och pratade om livet. Nu sitter jag och ser fotboll och pratar med fina Sebbe som är påväg hem. Det kan ju vara en utav jordens bästa killar. Godnatt på er!:)

Värme

Farmor och farfar var och hälsade på idag. Trevligt eftersom jag inte träffat dom på ett bra tag. Efter det blev det att bada och nu är jag hemma för middag. Ikväll ska jag träffa Minna en stund och sen sova tidigt för att gå upp strax innan sex imorgon bitti.

Längesen

I torsdags åkte jag Minna,Marcus och Markus mot Trästocksfestivalen. Vädret var väl inte med oss för direkt vi kom till Skellefteå började det regna. Men hade trots det kul, förutom på fredagsmorgon då jag inte mådde som en kung... Men är huvudet dumt får kroppen lida. På lördagsmorgon bestämde vi oss för att dra till Åsele istället. Hade sjukt kul där, trots att kvällen hade sina med och motgångar. Minna lämnade mig vid tolv men jag och grabbarna sov några timmar i bilen innan vi drog oss hemåt runt elva på söndagen.

I måndags åt jag fin middag med Markus, även fast jag kände mig extremt död. Igår var jag hos Maja, blev bjuden på middag och efterrätt. Markus kom även förbi och åt efterrätt och efter det mötte vi upp Fredde.

Idag har jag varit i Lycksele med grabbarna, plus några fler och sett på skoterkörning på vatten. Avslutade kvällen med ett bad i Piparböle, blev dock inget riktigt bad för mig men.

Tisdag

Har hängt med älsklings Mimmi hela kvällen. Vid halv tolv åkte vi för att överraska Markus som äntligen kommit hem efter en resa till Prag. Fick lite kläder och sånt av honom, raringen. Vill verkligen ställa om mitt dygn nu så ska försöka ta en tidig kväll ikväll.

Dejt med Frida

So am I wrong, for thinking that we could be something for real?

Yeey

Minna var förbi ikväll och vi provade att sätta upp tältet, vilket gick suveränt. Imorgon har jag lite grejer att fixa så ska snart sova. :)

Lördagen

Började dagen i Vännäs med Minna, ganska fort var vi klara där och åkte hem igen. Minna provade att locka mitt hår, och vid sextiden åkte vi till Timo och grillade med han och Marcus. Senare på kvällen rörde vi oss mot Vännäs och blev även ett litet besök i Bjurholm innan jag var hemma igen runt tretiden.

Godnatt

Maja kom förbi. Vi åkte och träffade Felicia. Åkte hem igen. Marcus och Timo kom och hämtade upp oss. Åkte till Vännäs. Åkte tillbaka till stan igen och släppte av Maja. Åkte och åt. Tillbaka till Vännäs igen och skjutsa folk. Nu ska jag sova. Beskrivningen av kvällen med miljoner punkter. Godnatt.

Fredag

Städat litegrann idag, var på tiden. Nu blir det tacos till middag.

Middag och första doppet för i år

Ikväll

Har hunnit med att träffa Timo en stund ikväll och till och med tvättat fönster. Sedan träffade jag Frida en stund. Nu väntar sängen!

Västerås

En dag innan vi skulle åka blev jag frågad om jag ville följa med till Västerås och Powermeet, Europas största bilträff. Torsdag kväll var vi påväg. Vi hade ingen aning var vi riktigt skulle sova eller något. Det märktes ganska tydligt då vi på torsdag natt smällde upp tältet mittemot ett bostadsområde. På fredagen hittade vi dock ett mycket bättre ställe med världens bästa grannar som lånade ut allt vi behövde.
Hade iallafall så sjukt roligt där, träffade mycket nytt trevligt folk och hade det underbart med mina grabbar. Vi bestämde oss för att åka hem på lördag natt. Hemresan var kaos. Först lite panik i Västerås pågrund av bilen. Vi hann till Sundsvall innan nån rem gick av så där blev vi stående och sov tills söndagen. Markus var tvungen att ta tåget hem medan jag,Jimmy och Marcus försökte komma på någon lösning. Marcus supersnälla föräldrar kom och hämtade oss och bilen så landade hemma igen runt tio någon gång på söndag kväll. Trots kaoset påvägen hem hade jag så enormt roligt, både i Västerås och påvägen dit och hem. Och det har jag mitt underbara sällskap att tacka. Man märker verkligen i ett sånt där läge hur mycket sällskapet betyder. Men nu ska jag sluta skriva sönder och lägga in bilder istället.

Men jag vet att allt har väl en betydelse

I måndags var jag med Maja så gott som hela dagen. Gled lite bil och jag blev bjuden på tacos. På kvällen träffade vi Timo och jag fick köra lite traktor, tyckte det var sjukt kul haha.

Igår var jag med Minna och kollade lite på tält och sådär, sen var vi in en sväng på Coop. Efter det träffade vi Marcus och Timo en liten stund, och sedan följde vi med Timo en liten sväng. På kvällen träffade jag Rasmus och åkte iväg och käkade lite på donken.

Idag har jag tagit det lugnt, var och hämtade mitt körkort innan middagen. Efter middagen drog jag och Minna och köpte tält och jag köpte en stol och sedan åkte vi hem och färgade bort min utväxt. Efter det vräkte jag jordgubbar.

I torsdags:

I torsdags hade jag min uppkörning som gick bra. Så nu har jag körkort!! Firade det med god middag och sen kom min farbror och faster förbi med en grattis present. Tillsist kom även Markus och Marcus förbi och käkade lite tårta innan vi åkte iväg till Västerås där jag varit från fredag morgon till igårkväll. Men skriver mer om det imorgon.

Hahah

Dags att kliva upp

Sometimes the hardest part about letting go is finally realizing that there wasn't much left to hold on to

Måndag

Minna har kommit hem efter en vecka i Spanien, så tog en mini picknick idag och satt och pratade. Fick även ett mobilskal av henne, gullunge. Imorgon är det körlektion som gäller så ska snart krypa till sängs för att vara pigg till den.

Så himla skönt!

Wheels

Igår blev jag bjuden på en försenad födelsedagsmiddag av Maja. Vi premiär åt på Vezzo, var riktigt gott. Tack igen vännen!
Efter det gick vi runt ett tag och sedan åkte vi bil. Vi skjutsade hem Maja strax efter tio och sen var jag ute och åkte en stund till. Idag har jag pluggat och träffat Markus och Marcus en stund, börjar nästan bli en vana nu.