Paus

Nu tar jag en bloggpaus och semester. Vi hörs i augusti. Puss och kram på er!

Torsdag kväll

Igår var vi utbjudna till Jesper och Danas stuga utanför Hörnefors, och vilket läge de var. Vi blev bjudna på grillat till middag och efter middagen åkte vi ut på en super mysig båttur runt lite olika öar.

Idag har Emelie hållt mig sällskap i all packning inför imorgon och vi åkte iväg en sväng på Avion och jag kom hem med tre skor. Gustav och Emelie har stannat över på middag som vi precis ätit, grillade hamburgare. Nu är det lite packning kvar att göra och lite annat fix inför en lång och efterlängtad semester trip.

Onsdag kväll...

så roadtripade jag, Matte och Gustav till Tallbergsbroarna. Var himla häftiga broar och miljöer och mim höjdskräck fick sig en match. Benen bara skakade men jag lät huvudet och tjurigheten ta över. En match fick också konditionen när det var en jäkla trappa att gå uppför när vi skulle till bilen igen. Att göra såna här små utflykter tycker jag är så himla underskattat.

Onsdag

Idag har jag haft en heldag med Mattias syster Frida och Adam. Vi började med att låna lite böcker på Väven, sedan gick vi till Café Station och jag åt en tacotallrik. Ganska lyxigt att äta lunch ute då jag tycker att man annars aldrig gör det. Vi gick sen runt en stund vid älven och åkte och hälsade på lite folk. Nu har jag sovit en timme och energikontot är påfyllt.

Kaffe är livets dryck

Ikväll har vi provat lite agility med Boston. För att vara hans första gång med oss gick det faktiskt bra. Regnet föll men som de sägs, de finns inga dåligt väder, bara dåliga kläder.

Nu sitter vi hemma hos Gustav och snackar och dricker kaffe.

Tisdag

Hade turen att få följa med Emelie ut till deras stuga idag på dagen. Vädret gav oss inte alls solen som det stod, men är sällskapet bra klarar man sig med halvdant väder. Vi tog en tur med vattenskotern som slutade i vattnet, tack och lov gjorde ingen illa sig. Nu ligger jag i soffan och försöker få nån värme i kroppen.

Måndag kväll

Jordgubbar och kaffe sedan lång promenad på mina saknade hemkvarter. Boston passade även på att ta ett dopp i älven.

Veckans start

En godare frukost och en 2km promenad med Boston. Ynka fem dagar kvar tills vi åker mot Stockholm och sedan vidare. För mig är semester miljöombyte. Absolut, det är skönt med lugna dagar och sovmorgon. Men för att jag verkligen ska få den där semester feelingen behöver jag få vara i en annan stad med andra utflyktsmål. Enda sen jag var liten har jag och mina föräldrar alltid varit borta så gott som hela deras semester med husvagnen på olika campingar. Tror det också kan ha att göra med mitt behov av nya platser.

Ikväll i Åbyn

iPad Mini

Jag har ju funderat på en iPad fram och tillbaka. Idag fick jag chansen att slå till på ett oerhört bra pris så då tvekade jag inte. Blir perfekt nu inför semestern, till exempel att se en film på hotellrummet. Nu ska jag fixa lite appar och så på den.

Från helgen

Inflyttnings/födelsedags fest hos Sara och David i fredags. Supergod mat och trevligt sällskap. Dock blev det en relativt tidig kväll för mig när huvudvärken hälsade på.

Igår åkte jag till mamma och pappa med ett vin för att gratulera till 12 år som gifta. Sedan följde dom med mig till Piparböle och badade Boston. Klockan sex hade jag, Mattias, Emelie och Gustav bokat bord på Båten. Där blev det en båtburgare, mums. Vi satt där och pratade en stund men Emelie skulle börja jobba klockan 21 så vi alla åkte därifrån strax efter 20. Senare på kvällen gick jag och Caroline och såg bio, Baywatch. Den var helt klart över förväntan och sevärd. Efter bion mötte jag upp Mattias och Gustav och vi tog ett glas på Sjöbris. Har varit full fart i helgen, men det klagar ju inte jag på.

Torsdag

Middag, en promenad i Röbäcks skogen och en helkväll hos svärfar och sedan en sväng förbi Sara. Imorgon är det fredag och helgens planer ser bara prima ut. Hoppas ni andra har haft en bra dag och kommer ha en fin helg.

Förändringar

Livet är allt föränderligt. På högstadiet var vi ett kompisgäng som umgicks så gott som jämt. Dag efter dag. När vi inte var med varann visste de flesta vad de andra gjorde ändå. Vad de hade ätit till middag, om de hade bråkat med sin mamma och hur mycket batteri på telefonen som fanns kvar. Jag var extremt skoltrött och varje fredag försökte jag hitta på olika anledningar till varför läxan inte var inlämnad den här fredagen..heller. På kvällarna satt jag oftast på en parkbänk med sneakers skorna på bordet framför, en kompis vid sidan om mig och snackade skit. Hörlurarna var min bästa vän och jag hade oftast åtminstone en hörlur i örat.

Idag då? Jag har ett jobb. En fast tillsvidare anställning på 100%. Arbetsmoral och arbetsmiljö är numera bekanta ord för mig. Jag gick ut gymnasiet med bra betyg och fick ta studenten. Jag har tillsammans med Mattias köpt en lägenhet som just nu byggs för fullt. Vi pratar lån, ränta och amortering och så vidare. Jag har förstått vidden med att ta ansvar utan att förbruka och förstöra det. Ibland saknar jag att vara 15 år och leva i nuet, ta varje dag som den kommer och vara "ung och dum". Samtidigt är jag tacksam för allt jag fått chansen att få nu, trots att jag bara är 22 år gammal. Livet har sin gång antar jag, för alla.

Start på dagen

02:58

En mysig förmiddag på Mariehem och Nydalahöjd tillsammans med Dana och Ebbe. Vi gick förbi Ica och köpte lite fika och satt oss i en lekpark och åt. Ingen sol idag, men varmt och kvavt.

Efter middagen bjöd mamma och pappa på rabarberpaj och där blev vi kvar enda tills klockan passerat över elva. När jag kom hem åkte jag till Emelie och har umgåtts med henne framtills alldeles nyss. Men nu är det dags att nocka kudden.

Tisdagen

Blev en trevlig fika igår på stan med Maja, återigen på Waynes. Konstaterade att det var ungefär tre år sen vi sågs sist. Herregud vad tiden går. Efter det åkte jag förbi Emelie och blev kvar där väldigt länge. Landade inte i sängen förrän vid 03-tiden. Men är det semester, så är det.

I brist på sömn..

så klurar, knåpar och funderar jag på olika alternativa möbleringar i lägenheten. Om det är klokt denna tid? Definitivt inte. Men roligt är det. Hoppas ni andra sover så sött.

Tisdag

Planerna att umgås med Dana sköts upp till imorgon istället. Så jag har donat på lite här hemma och åt en sen frukost i lugn och ro framför teven. Jag har tvättat lite grejer som missades igår och våra mattor till exempel. En lugn och skön dag har det varit. Nu har jag precis ätit middag och ligger och vilar maten innan det är dags för att börja åka mot stan.

Mudmask

Beställde från en tjej på instagram en ansiktsmask, mudmask som enligt bildresultat som jag sett ska fungera väldigt bra. Jag har tidigare beställt en fotkräm av samma märke som jag är väldigt nöjd med, så jag hoppas jag blir minst lika nöjd masken. Jag provade den för första gången

i eftermiddag. Man märkte verkligen att den arbetade in i huden, men herrejösses vad stel man blev i ansiktet då den torkade.

Lasagne och shopping

Fasen så trött jag är på att hosta. Slår ju aldrig fel att bli sjuk under eller precis innan semestern, men nu kan ju gärna hostan får ge sig. Det blir så gott som omöjligt att somna när man behöver hosta var och varannan sekund.

Nåväl, åt en god lunch på Waynes med Alice. Tacka vet jag resturangchansen så slipper plånboken svida så mycket. Vi gick  sedan runt på stan en sväng där jag aldrig är nu för tiden när Avion har öppnat. Efter middagen åkte jag till Grubbe och Fredrik och har umgåtts med han hela kvällen. Är så kul att ha kvar vänner som man umgicks med redan på högstadiet.

Veckan

Måndag - En lunch på stan med Alice är planerad, och jag hoppas på fint väder. Efter middagen väntas nåt mindre roligt men behövligt, tvättning. På kvällen ska jag umgås med Fredrik och förhoppningsvis smida lite roliga planer.

Tisdag- Ska umgås med Dana och Ebbe pp dagen. På kvällen ska jag träffa Maja.

Onsdag&torsdag- Hittills oplanerade men har lite saker jag skulle behöva hinna med.

Fredag- På kvällen ska jag och Mattias till David och Sara för att fira David som fyller år och deras inflyttningsfest.

Lördag- På kvällen ska jag och Caroline gå på bio, vilken film vi ska se är fortfarande lite oklart.

Söndag- Eventuellt en sväng till Pengfors för att kolla på drifting men det är lite oklart.

Nöjd

Helgen har passerat, men vad gör det när man har semester? Herregud så skönt det är och vilken frihet. Ta varje dag som den kommer och inga tider att passa förutom till roliga saker man har inplanerat.

I helgen har jag iallafall hunnit med mycket förutom att hosta som bara den. I fredags umgicks jag med Emelie hela kvällen och med henne har man ju aldrig tråkigt. Vi kan ena sekunden prata om allvarliga saker för att nästa sekund skratta så att magen krampar. På lördagen åkte jag, Mattias och Gustav till Vännäs och gick på marknaden där i solen. Blev inga inköp förutom varma chips och det var inte fy skam. Efter det åkte vi till Bäcksjön där Boston och även grabbarna fick bada medan jag njöt av solen på land. Till middag blev det grillat här innan Emelie kom hit och drack drinkar tillsammans med oss innan vi åkte mot Vännäs igen. Hade himla trevligt där och träffade många bekanta ansikten.
Idag däremot har väl varit en lite tyngre dag på grund av gårdagen men har ändå legat ute i solen en stund. Vi åkte till Sörfors med thaimat och åt tillsammans med Daniel och Emma. Nu har jag landat i sängen efter en kväll på Emelies altan med massa snicksnack. Jag ser nu att det blev ett väldigt långt inlägg men som sagt har helgen varit rätt så fullspäckad.

Semester

Igår blev det en liten trip till Brännlands kalkbrott följt av en kaffe i Sörfors hos Daniel och Emma. Idag är det fredag men inte vilken fredag som helst. Jag har gått på semester! Har inte riktigt fattat det ännu men ändå känns det skönt. Det vankas dessutom god middag för att fira.

Torsdag

Slutade klockan fyra idag och började med middagen direkt jag kom hem. Provade ett nytt recept, köttfärssås med rotfrukter och spgetti. Fick helt klart godkänt. Efter en liten powernap försöker jag nu vakna till för att trotsa förkylningen och åka iväg en liten sväng ikväll.

Regn och snart semester

Onsdag och endast två arbetsdagar till min fem veckors långa semester startar. När det är så grått, regnigt och trist väder får jag ändå ingen semester feeling så gör inte allt för mycket att jobba ändå. Förkylning tar knäcken på mig och planerna att åka till stugan i helgen ligger på is. Nu har jag tänkt och lägga mig under filten och vila, vila, vila.

Buss och mjukglass

Lånade även Adam idag när jag slutade tidigt. Han sov en stund när han kom hit, och det passade jag också på att göra då jag var trött efter att ha börjat 06.15 imorse. Adam fick väcka mig och när jag vaknat till så åkte vi buss till stan, kollade runt litegrann och åt en mjukglass. Nu ska jag strax börja med middag.

Mys måndag

Idag har jag haft sällskap av Adam sen klockan halv tre. Jag hämtade han på förskolan och sen har vi myst här hemma med film och popcorn, middag och en sväng till lekparken på vår gård.

Tipptopp helg

Häng med kompisar, Wheels både på dagen och kvällen och en utflykt till tavelsjö med picknick. Jag har kort sagt haft en mycket trevlig helg. Nu däremot har jag åkt på en jäkla förkylning med allt vad det innebär. Hade ingen lust, särskilt inte när jag börjar min semester på fredag.