Förändringar

Livet är allt föränderligt. På högstadiet var vi ett kompisgäng som umgicks så gott som jämt. Dag efter dag. När vi inte var med varann visste de flesta vad de andra gjorde ändå. Vad de hade ätit till middag, om de hade bråkat med sin mamma och hur mycket batteri på telefonen som fanns kvar. Jag var extremt skoltrött och varje fredag försökte jag hitta på olika anledningar till varför läxan inte var inlämnad den här fredagen..heller. På kvällarna satt jag oftast på en parkbänk med sneakers skorna på bordet framför, en kompis vid sidan om mig och snackade skit. Hörlurarna var min bästa vän och jag hade oftast åtminstone en hörlur i örat.


Idag då? Jag har ett jobb. En fast tillsvidare anställning på 100%. Arbetsmoral och arbetsmiljö är numera bekanta ord för mig. Jag gick ut gymnasiet med bra betyg och fick ta studenten. Jag har tillsammans med Mattias köpt en lägenhet som just nu byggs för fullt. Vi pratar lån, ränta och amortering och så vidare. Jag har förstått vidden med att ta ansvar utan att förbruka och förstöra det. Ibland saknar jag att vara 15 år och leva i nuet, ta varje dag som den kommer och vara "ung och dum". Samtidigt är jag tacksam för allt jag fått chansen att få nu, trots att jag bara är 22 år gammal. Livet har sin gång antar jag, för alla.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0