Tillbaka om en vecka

Bloggpaus tills nästa måndag. Och då är min älskade bästavän Minna hemma igen, två veckor utan dig har inte varit kul ska du veta.

Jag ljög för mig själv om att jag inte kunde föreställa mig ett liv utan dig.
Men det är just det livet jag lever nu. Det utan dig.
Och det går nog bättre än förväntat.

I was falling hard with an open heart

Tacos till middag idag gjorde mig på bra humör, såklart. Efter det åkte jag till Hörnefors och var med Pontus och några fler och tog sen bussen hem vid halv elva. Ska försöka sova snart och sen får vi se om jag drar och kollar på lite fotboll imorgon. Godnatt!

Yesterday

Jag,Markus och Felicia fick en impulsidé igår så vi for och fikade på Café Göteborg en timme innan dom stängde och sen vandrade jag och Felicia runt ett tag innan vi tog bussen hem. Och som vanligt somnade jag på tok för sent, inte bra Malin.

Jag fixar

Beställde hem en text i förrgår också och nu är den uppe på väggen. Och jag är nöjd!

Punkt

Har pratat om det länge men nu ska jag ta tag i saken. Ska läsa Johan Alanders bok, Punkt
Igår satt jag och tittade på en intervju med honom som ni kan klicka här för att se och jag tycker han är en väldigt bra förebild, speciellt för personer som är eller har varit i samma situation som honom. Som plus är hans låtar underbara, speciellt när man förstår meningen bakom dom.

Glömsk

Har glömt bort och visa mitt gulliga skal som jag fick av min fina farbror&faster som hittade det i Ullared.
Tyvärr så vaknade jag rätt nyss, jag som skulle försöka ställa tillbaka dygnet litegrann.. Men Mimmi var här igår kväll och sen fastnade jag vid datorn, ovanligt??
Nu ska jag gå ner och äta något och sen får vi se vad som händer.

Trästock | andra

Trevligt folk, både gamla och nya ansikten, mycket onyttig mat, god dricka och skratt&tårar gjorde Trästock bra. Men att försöka sova i ett tält när det är fyra grader ute, att bränna handleden med en cigarett och låta Röda korset hjälpa mig, och att åka buss hem kl sex på söndag morgonen är inte det roligaste jag gjort i mitt liv.

Wihoo

Klickade hem ett laddningspaket och en extra usb-kabel från Fyndiq igår och fick allt förutom usb-kabeln i brevlådan idag. Sjukt skönt att det gick så fort så nu kan jag ladda mobilen som vanligt igen och ladda över bilder. Kung!

Sikeå

Var i Sikeå igår och åt världens godaste middag med paj till efterrätt. Var med och sjöng lite allsång till&med och var ner på en mysig brygga.

Ska försöka städa mitt rum idag om jag orkar för det är inte långt ifrån ett enda stort kaos just nu.

There you again making me love you

Trotsade förkylningen och gick ut och träffade Mimmi några timmar för massa snack. Ligger just nu i sängen och pratar med en fin skånepojke. Har inte varit än allt för bra kväll ikväll så funderar på att försöka sova snart. Ju mer jag sover desto fortare borde jag bli frisk..tycker jag iallafall.

24 juli 2012

Är inte kry idag men mamma och pappa firar 19år som förlovade så jag tog mig i kragen och vi for iväg till Vindeln och åt fin middag, men förutom det har sängen varit min bästis hela dagen. Vill bli frisk snart för känns inte taggat och vara sjuk på sommarlovet av alla dagar. Nu ska jag och mamma gå över till Markus och checka läget. Take care! :)

Trästock | första

Har tappat bort min usb-sladd och laddare på trästock så kan inte ladda upp några bilder från min telefon. Som plus i kanten har jag dragit på mig en förkylning också så ska ta det himla lugnt tills jag mår bättre.
Så länge har jag lånat några bilder från Emelie och Alicia varav vissa inte är allt för snygga eller nyktra.

Hemma igen

Är hemma nu och ligger och kollar tv och ska snart äta jordgubbar. Minns på allvar inte själv när jag var såhär trött,sliten eller mådde såhär illa men det blir bättre. Bilder kommer upp senare när jag piggnat till.

Packningsdags..

Har varit och fixat massa saker hela dagen och är rätt nyss hemkommen. Fick säga hejdå till Minna som jag inte får träffa på drygt två veckor:(:( Något som är kung är att jag åker till Skellefteå och Trästock imorgon som förhoppningsvis kommer bli jävligt bra. Men jag måste packa det sista nu och prata klart med Emelie på Skype innan det är dags för att sova.
Hörs efter helgen!:)
lekte jävligt ball i keps..

Lugnt

Hade tänkt vända på dygnet lite inför trästock för att vara pigg där men kom hem från Fredde runt halv fyra inatt och hann med att träffa Markus påväg hem också. Idag har jag och Minna varit ute på promenad och för att inte vara för nyttiga köpte vi ju självklart en glass... Nu blir det en efterlängtad middag.

"A friend is the one who comes in when the whole world has gone out - Grace Pulpit"

Gummibåt

Har varit en bra söndag.
Markus kom hit och åt jordgubbar och spelade lite gitarr för mig. Efter ett tag kom även Minna hit och vi började röra oss mot älven för att åka gummibåt. Gick mycket fortare än vad det var tänkt, jag blev rejält blöt, fick lite panik för att ta mig upp på bryggan i stan men hade kul och överlevde. Singstar fick avsluta söndagen med mina babes.

Femtonde juli

Varit med Markus&Minna så gott som hela dagen. Var på Ersboda och åt mat och var på lite affärer. Ikväll blir det att åka gummibåt med sötnosarna också, men innan det blir det jordgubbar.

04.22

Var med Minna ikväll till en början. Sen gick jag ut och träffade Markus ett tag. Gick efter det hem till Robin och jag kom hem igen för ett litet tag sen. Är lite ledsen för att Minna lämnar mig snart för Mallorca men får sakna henne massor istället och bli superglad när hon kommer hem igen. Nu väntar jag ett telefonsamtal och sedan väntar sömn. Godnatt!:)

Lördag

Varit en lugn dag där jag och mina föräldrar varit lite överallt. Avslutade det med pizza till middag och nu är jag hemma igen. Och bara för att jag känner mig så himla snäll idag håller jag på att laga mat till Markus som är påväg hit. Ska hålla koll så det inte kokar över nu, pussar!

Out of all these things I've done I think I love you better now

Middagen var underbar och jag åt så att jag varit mätt resten av kvällen. Har varit en lite halvkonstig kväll men är glad för mina fina vänner. Jag och Minna fixade lite småsaker i mitt rum ikväll men måste säga att jag tycker det blev mycket mysigare. Avslutade kvällen på ett bra sätt med att möta upp Markus.

تصبح على خير   - godnatt på arabiska för er som inte visste..;)

Standag

Sitter och vilar på en stol på stan. Vet inte vad som hänt med mig. Är helt trött&slut efter några få affärer. Har iallafall köpt två plagg idag. Ska hem snart och äta middag, tacos(L) och min kära Minna följer också med. Peace!

Dags att sova..

Kvällen har i största del bestått av att umgås med Rasmus och massa pratande på skype. Ska iväg på stan imorgon med Minna så borde redan sovit för ett tag sen.

Tolfte juli

Igår mötte jag upp Emelie på stan och vi pratade om allt&inget och vandrande runt där ett tag. Somnade alldeles för sent och idag har jag hunnit med att äta jordgubbar med lite för mycket socker på och träffa Minna. Nu ska jag äta lite middag!

PW

Har just landat i soffan efter att ha varit ute på en promenad i knappt 1 timme. Ska duscha och äta middag om ett tag och ikväll ska jag träffa min saknade brud Emelie.

I know that we can't do this no more. I stopped using my head, using my head, let it all go.

6-10 juli

Hann inte mer än hem från Sundsvall så åkte jag iväg med världens bästa familj nummer två, Markus familj, till deras stuga. Om ni bara visste hur bra ni är, alla skulle haft några som er i sitt liv.♥

Har haft mysiga dagar och jag har tagit mitt första dopp för i år och badat massor efter det, fiskat på riktigt för första gången i mitt liv, åkt fin båt, ätit god mat, fixat i stugan och insett att kortspel inte riktigt var min starka sida just nu men har haft det lika bra för det.

4-5 juli

Spenderades i Sundsvall med min finfina vän Felicia där vi bodde på hotell och hade det jävligt bra. Hann med shopping, rixfm festival, lite av gatufesten, en hel del mat och som ni ser, massa bilder.

Bloggpaus, tillbaka i början av veckan

Sundsvall

Kom rätt nyss in genom dörren efter att ha suttit ute och pratat med Fredde några timmar. Ska upp strax efter fem imorgon bitti för att fara till Sundsvall, kommer bli underbart. Hörs sen! Och massa pussar!

Livet är for kort för att låta tiden rinna

Försöker småpacka lite inför imorgon men det går sådär. Har iallafall varit ute på en lång promenad idag men hamnade på lite halv farliga vägar med träd som var påväg att falla.
Nu ska jag försöka fortsätta packa lite innan middagen. Hörs sen!

Even the best fall down sometimes. Even the wrong words seem to rhyme

I want to be remembered as the girl who always smiled. The one who could always brighten your day.
Even if she couldn't brighten her own.

Dansa för själen,sinnen och kroppen

Var på Net on net ikväll och köpte ett par hörlurar och mamma hade bett mig köpa en mixer så det följde också med.
När jag och Minna kom hem skulle vi prova göra en smoothie och det gick ju som det gick...
Nu ska jag ut och träffa Rasmus på massa prat och möjligtvis lite förgiftning.

18.45

Har hängt med mamma hela dagen och vi har flygit runt på affärer. Fick med mig en tavla hem också.
Nu ska jag träffa Minna som jag inte kommer kunna träffa på en vecka framöver.
Hejsvejs!

Sunday

Farmor och farfar var förbi idag och vi åt jordgubbar och satt och pratade ett tag. Nu har jag pratat någon timme med min enormt saknade Emelie på skype men ska strax äta middag. Ikväll försvinner förhoppningsvis min utväxt, ska en sväng till Ersboda och sedan får jag se vad som händer. Middagsdags nu!

Har du tiden? För min klocka går för fort. Jag kollar på min livstid hur mycket den har snott

Vet att bloggen varit så gott som död ett tag men ska bättra mig nu, speciellt när jag slutat jobba.
Har iallafall hunnit med en hel del trevligheter som att grilla hos Felicia och spendera natten där, springa runt på affärer, äta god pizza till middag, hälsa på mormor&morfar, vara hos Robin, äta pommes frites mitt i natten, fått en väldigt uppskattad skjuts hem och annat nice.
Börjar känna mig lite förkyld vilket inte känns bra alls inför onsdag och resten av lovet. Så därför ska jag försöka sova strax.
Haha och ja, bilderna visar på hur stor plats mat tagit sista tiden.