Sextio

1. Hur gammal är du? 18 år och 41 dagar

2. Hur gammal känner du dig? Ibland känner jag mig hur gammal som helst, men oftast inte alls som myndig iallafall.

3. Vad har du gjort i dag? Tagit det väldigt lugnt. Varit utanför huset en gång och aktiverat mitt nya bankkort. 

4. Vilken film såg du senast? Hmm.. Säkert någon som gick på tv, ingen aning faktiskt. 

5. Vem ringde du senast? Det var nog min kära mor

6. Är du besatt av någonting? Närhet kanske? Alltså måste träffa folk och sådär annars känner jag mig helt instängd

7. Är du rädd för blod? Kan jag inte påstå

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Hemma, i vardagsrummet, i soffan. 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Hmm.. Fredrik Reinfeldt, Göran Persson, Olof Palme är dom jag kan komma på.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Om jag hade googlat hade jag nog kommit fram till fem och inte tre haha..
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Det är nog svart som gäller.

12. När vaknade du i dag? Vaknade runt 10 men somnade om till runt halv 12.

13. Vilken är din favorithögtid? Jag tycker julen är mysig men vet inte riktigt om det är min favorithögtid då jag tycker den kan vara rätt överskattad. Men jo, kanske julen ändå. 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Utomlands. Hade absolut inte tackat nej till en Gran Canaria resa igen. 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kan inte komma på någon nu. Alla platser ger dig väl något.. :)

16. Hur vill du tillbringa din pension? Tillsammans med någon fin, och med fint folk i min närhet. Vara en sån där sötnos som jag själv brukar ge ett extra leende till. 

17. Vad lyssnar du på just nu? Denna sköning

18. Har du någon gång brutit ett ben? Handleden, eller ett ben i handleden gick av när jag var mindre och var tillräckligt klumpig att ramla på ett övergångsställe. 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk,godis,mackor,smör och juice. Hinner säkert ändras inom 10 minuter men.

20. Vem är din favoritkändis? Absolut ingen aning. Kan inte komma på nu i alla fall.

21. Vad är du på för humör just nu? Trött och less på att vara sjuk. Men ändå glad. :)

22. Vilka världsdelar har du varit i? Kan inte det här med världsdelar så kort och gott. Sverige, Finland, Turkiet och Gran Canaria

23. Snarkar du? Ibland gör jag tydligen det. Men oftast inte. 

24. Vilka yrken har du provat på? Har serverat och varit lite allt i allo på folkets hus, jobbat på sjukhuset, jobbat på förskola. Väntar just nu på att börja inom telemarketing. Det är vad jag kan komma på nu. 

25. Hur går du helst klädd? Jeans och någon skön tröja tror jag. 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Stenbock it is!

27. Vilket är ditt favoritgodis? Jättesvår fråga.. :( Beror ju helt och hållet på vad man är sugen på. 

28. Vad sa du senast? "Lite bättre"

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Går ju fortfarande i skolan, men svenska har under hela min skolgång varit ett ämne jag har haft relativt bra betyg i. 

30. Vad har du på dig just nu? Färgglada tights och ett linne. 

 

31. Vilken är din favoritaffär? Handlar väl på ungefär samma ställen som de flesta andra. H&M, Bikbok osv.

32. Vad har du för storlek i kläder? Brukar väl oftast bli M.

33. Vad har du i dina fickor? För ovanlighetens skull - ingenting. 

34. Vad köpte du senast? Ett par svarta jeans. 

35. Hur många gånger har du flyttat? Flyttade när jag var typ en månad till dit jag bor nu. Så alltså en gång.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobil, mat och vatten??

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska måste det nog vara. 

38. Senaste filmen du såg på bio? Var nog denna om jag minns rätt

39. Har du blivit sydd någon gång? Kan svara glatt, nix! :)

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jajjemen
41. Vad åt du till frukost? En macka och mat, blev kombinerad lunch och frukost. 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Var alltså åtta år. Umgicks nog med helt andra människor och gick på en supermysig skola. Minns inte speciellt mycket från den tiden, tyvärr.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Inte än.. ;)

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Idag fick jag denna fina teckning av min fina klass och mina fina mentorer.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Oftast på bordet bredvid sängen, men händer väl att man somnar med den i sängen också. 

46. Vad var det sista du åt? Middag, lasagne. 

47. Vem är världens vackraste kvinna? Finns så många så tänker inte välja någon och få ångest att jag inte nämnde flera till.

48. Är du blyg? Bland vissa, men oftast är jag verkligen inte det. Brukar vara ganska svårt att få mig att hålla käft. 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Maskinen i somras på Trästock skulle jag tro

50. Vad heter du i andra namn? Anna Malin Erika

51. Har du varit med om en bilolycka? Olycka och olycka. När jag mindre och var i Göteborg hamnade jag i diket med en bil men fick ju inga skador eller så. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Tror jag de flesta har.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Träna något roligt pass på gymmet med någon rolig vän.

54. Har du några husdjur? Inte det inte.

55. Vill du gifta dig? Om jag hittar rätt så. 

56. Var växte dina föräldrar upp? Min mamma är uppväxt i Hörnefors utanför Umeå. Pappa i Vilhelmina, Lycksele, Strand, Brännland osv. Han har flyttat rätt mycket helt enkelt. 

57. Har du någon gång ringt polisen? Det har jag faktiskt gjort några gånger. 

58. Har du svenskt ursprung? Yesbox

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Mallan,Surface,Mallzor,Mallsan,Mallo osv. Men inget riktigt seriöst

60. Vilka är dina största svagheter? Hmm.. Kan bry mig lite för mycket om saker man inte ska bry sig om egentligen. Lägger ner hela min själ i saker som jag kanske inte borde göra det i. Blir ganska lätt stressad om jag inte har full koll på vad som ska göras, och när det ska göras. Att jag kan bli rätt så arg tycker jag både är en svaghet och en styrka. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0