Tankar som kommer om natten

Jag tänker alltid för mycket och ikväll är en sån där kväll när tankarna börjar flöda.  Hur tacksam man ska vara för det fina man har i sitt liv.
Jag tror att man ofta, väldigt ofta, glömmer att stanna upp och faktiskt tänka efter. Personer och saker man dagligen tar förgivet är verkligen inte något man kan vara säker på att vakna upp nästa dag och veta att man har kvar. Jag själv kan inte påstå att jag är särskilt duktig på att verkligen tänka efter och känna glädjen av det fina i min närhet. Men ibland kommer det ikapp en och man börjar tänka,fundera och värdera. Det finns och kommer alltid att finnas folk som har det sämre än dig. Troligen kommer det även alltid finnas de som har det bättre än dig också. Jag vill och ska försöka bättra mig att inte ta saker som är värdefulla för mig förgivet.
För som sagt, man vet faktiskt aldrig hur fort någonting kan förändras, och det är inte bara bullshit. Ditt liv kan verkligen förändras på några få sekunder. 
 
Jag kan själv falla ner i en svacka och tro att det är näst intill omöjligt att ta sig upp, men på något sätt tar man sig upp. Jag hade en enorm svacka i mitt liv under högstadiet. Ungefär allt levande var störande för mig och jag valde många fel vägar som fick mig att ramla och helt enkelt välja fel saker. Jag prioriterade fel saker, var ganska svår att hantera, höll allting inne för mig själv och var svår att förstå sig på. Jag var enormt lätt att intala saker i och brydde mig inte alls om mig själv. På något sätt levde jag som i en lögn, eller i någon sorts dröm som jag bara väntade på att vakna upp ur. Kort sagt var jag ganska förlorad och vilsen.
 
Men även fast det kan göra ont ibland och man får ett och annat skrapsår kommer man upp. Ibland till och med utan skrapsår.
Däremot måste man tillåta sig själv att vara ledsen och kanske falla ibland. Precis som jag gör nu. Jag har inget särskilt att vara ledsen för men något är lite tungt. Om man inte tillåter sig själv att vara ledsen kan man inte göra sig av med känslorna heller. Precis som att vara glad, du måste helt enkelt skratta och ofta går det inte att hålla inne eller stoppa. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja Linder

älskar dig!!

2013-03-08 @ 09:38:17
URL: http://mlinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0