Nattsnack

Tycker egentligen inte om att använda ett nytt år som en startpunkt för något. För mig är det bara ett nytt år, inte ett nytt liv och en annan Malin som träder i kraft. Jag har verkligen försökt hitta motivation. Motivation till att ta tag i träningen, motivation till att inte vara så jäkla rädd för att ge mig in i saker som kan göra ont i slutändan och motivation till högen av skolarbeten som staplats efter sjukdomen för snart ett år sedan. Jag har försökt med att ta tag i allt nästa måndag, nästa månad, när det ena är klart och när det andra är klart. Men ingenting har blivit av. Så när jag provat det ena och det andra så gav jag det nya året en chans. Och jag känner faktiskt att det börjar hända någonting. På söndag köper jag gymkortet och på måndag blir det första träningen. Har Maja med mig vilket jag tror kommer hjälpa när motivationen kommer tryta. Jag har börjat våga mer och försöker tänka att vågar jag har jag åtminstone hälften vunnet. Och skiter det sig så slipper jag iallafall tänka "tänk om..". Jag har börjat ta tag i lite skolarbeten och gjort klart en hel del praktikuppgifter ikväll. Jag vet att jag kan om jag vill, och jag vet att jag kan göra det bra. Och det är det jag har tänkt göra nu. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0